zondag 28 maart 2004

IDOLS

Vorig jaar keken er meer mensen naar Idols dan nu, naar mijn idee. Ik herinner me althans nog levendige gesprekken over Idols met collega's op de Grote Uitgeverij en met Niels. Dit jaar kijken Elsie en ik ook weer, maar de lol is er wel een beetje van af. Het vaste presentatieduo zit alvast niet mee: Reinout 'Sick Bastard' Oerlemans stelt voortdurend vragen die niemand anders durft te stellen (gewoon, omdat hij geen gêne kent, geen gevoel voor timing en geen tact), en Tooske heeft zich de onuitstaanbare gewoonte aangeleerd om in plaats van 'goed' en 'leuk' de termen 'helemaal goed' en 'helemaal leuk' te gebruiken, en dan het liefst twee à drie keer per minuut. Gisteren zei ze zelfs bijna 'helemaal even' in plaats van 'heel even'. Tooskes Nederlands was al jaren een vreemd samenraapsel van stopwoordjes en anglicismen, maar nu loopt het écht uit de hand. Dan is er de jury. Nu, daar hebben we het gewoon niet over. En dan is er het gewijzigde systeem, waardoor allerlei volstrekt talentloze kandidaten de laatste tien hebben gehaald. Vorig jaar sukkelde er ook wel eens een talentloos geval tussendoor, maar dít jaar is het de jury zelve die die talentloze figuren heeft uitverkoren, om er vervolgens elke week genadeloos op in te hakken. Je begrijpt: het wordt tijd dat Els en ik op zaterdag weer gewoon eens naar de film gaan. Of naar een popconcert. Vooralsnog doe ik hier de voorspelling dat volgende week Irma eruit vliegt, dan J.K., dan Eric, dan Maud en vervolgens Marlies. En Boris wint. Nu, dat is dan weer achter de rug.

Elsie en ik blijven intussen bezig met de huwelijksvoorbereidingen. Vrijdag hebben we ons eerste bezoek aan de notaris gebracht. Gisteren gingen we opnieuw naar het reisbureau. Er dient namelijk een huwelijksreis te worden uitgezocht. De landen Canada, IJsland en Ierland zitten nu nog in de race.

Dit weekend werd ik via via uitgenodigd deel te nemen aan de internetgemeenschap Orkut. Ik heb de uitnodiging geaccepteerd en vervolgens zelf weer wat vrienden uitgenodigd deel te nemen, maar wat het nut er precies van is, in aanmerking genomen dat ik niet op zoek ben naar een nieuwe partner of naar volstrekte vreemden die met mij over mijn favoriete bands en schrijvers willen praten, is nog de vraag.

Genoeg over dit alles. Gisteren zou mijn vader 56 geworden zijn, vandaag is tante Anne jarig. Mijn ouders, mijn broertje Leon en zijn vriendin Bibi zitten op dit moment in de auto voor een bezoek aan ons prachthuis. Ik vertel het jullie maar. Doe er je voordeel mee.

V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten