zondag 21 maart 2004

SUNDAY SUNDAY HERE AGAIN

Op de achtergrond speelt 'Wish You Were Here' van Pink Floyd. Ik hoor dat liedje ongeveer eens per jaar en elke keer denk ik: ik zou er vaker naar moeten luisteren.

Elsie heeft een middag lang zitten foeteren achter de computer. Ze heeft haar belastingaangifte 2003 zitten invullen. Ik moet dat ook nog doen. Rijkelijk laat, denken jullie wellicht. Maar ik moet erbij zeggen dat ik de blauwe envelop pas afgelopen week heb ontvangen, en dan ook nog omdat ik er zelf een heb aangevraagd. 'Het komt bij u blijkbaar altijd op 0 uit,' zei een belastingmeisje me toen ik er pas eens telefonisch naar informeerde. 'Daarom sturen we u geen formulieren meer toe.' Toch maar een formulier besteld; je weet nooit. Maar invullen, dat moet dus nog.

Ik heb vandaag een eind in De cementen tuin van Ian McEwan zitten lezen, een van die klassiekers die ik niet langer ongelezen kon laten, wat jullie. Verder bladerde en las ik wat in een kansloos manuscript, maar dat ter zijde. Jullie weten dat ik het hier zelden over mijn werk heb, dus ik doe er verder het zwijgen toe.

Alhoewel: gisteren won Paravion, de prachtroman van Hafid Bouazza, de Gouden Uil! Leve Hafid en leve zijn roman! Sinds ik er redactiewerk bij doe, zijn er 2 romans onder mijn begeleiding verschenen. De helft van die boeken heeft nu al een grote literaire prijs gewonnen. Ik noem dat een gunstige ontwikkeling.

Verder was het een dag van nostalgie. Ik heb agenda's weggegooid die ik gebruikte in de jaren 1983-1993. Soms ontroerde wat ik onder ogen kreeg me, maar nooit voldoende om het dan maar weer een paar jaar langer te bewaren. Het werd allang tijd dat ik wat achterstallige rotzooi wegwerkte. Het is niet alsof ik er meteen mijn hele jeugd mee weggooi.

Ten slotte een tip: Big Fish. Elsie en ik zagen deze film, de nieuwste van Tim Burton, gisteren in de bioscoop en ik werd er helemaal wee van. Ik laat het aan jullie over of dat een aanbeveling is of niet.

V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten