donderdag 26 augustus 2004

KAAL OF KAMMEN, WEET JE WEL

Druk hier in het dorp. Dit weekend Uitmarkt en de avond daarvoor het jaarlijks auteursfeest van De Grote Uitgeverij, ook wel Het Leuke en Gratis Boekenbal genoemd. Een verslag kan komen. Of niet.

Daarnaast woon ik tegenwoordig weer ergens anders, en moet ik nogal wennen aan de buurt. Zo weet ik niet tot hoe laat de supermarkten open zijn, waar er een nachtwinkel is, of het toegestaan is een illegale afterparty met dj's te geven - dat soort dingen.

Wel ben ik, op aanraden van Martien, mijn buurmeisje in de gaten aan het houden. Die zou zomaar nakende op het balkon zijn verschenen, en iedereen weet dat je nakende buurmeisjes te vriend moet houden. Let wel, alles in het nette. Ik ben immers mijn verrekijker (van mijn opa gekregen, nog uit de Tweede Wereldoorlog) kwijt.

Mijn kat heb wel weer inmiddels, en tjonge, die is inene aanhankelijk. Dat is niet normaal. Ze is zo gezellig-en-op-je-schoot-zitterig dat ik voorzichtig haar maar eens ging kammen (langharig monster dat ze is). Normaal gesproken moest je je zo ongeveer in een harnas hijsen als je ook maar een beweging maakte die op kammen leek, nu spint ze alsof ze niets liever wil. Vreemd beest.

Ik ga morgen of na het weekend ook eens zo'n letter van mijn platenkast hier droppen. Of wacht, misschien doe ik het wel met boeken of schrijvers. Spannend, niet? Voorkeuren in het reactieding.

N.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten