donderdag 12 augustus 2004

MIJN ANTWOORDEN OP JULLIE VRAGEN (1)

Zoals beloofd: ik geef de komende week antwoord op al jullie vragen omtrent de dingen die ik hier eerder schreef. Jullie kunnen vragen blijven posten bij de comments, maar vooralsnog ga ik alvast in op de vragen van vandaag.

IONICA vraagt: 'Geef ons een lijstje met boeken die we echt moeten lezen. Hebben we toch wat te doen als je weg bent.'

Ik raad iedereen de volgende boeken aan (voorzover je ze niet al hebt gelezen): The Catcher in the Rye van J.D. Salinger, The Collector van John Fowles, Lolita van Vladimir Nabokov, Heer op kamer van Willem Brakman, American Psycho van Bret Easton Ellis, Atonement van Ian McEwan, Werther Nieland van Gerard Reve, Platform van Michel Houellebecq, Dood in Venetië van Thomas Mann, Geheime kamers van Jeroen Brouwers, De man die werk vond van Herman Brusselmans, The New York Trilogy van Paul Auster en De gevarendriehoek van A.F.Th. van der Heijden. Om mee te beginnen.

IONICA vraagt: 'Probeer Niels over te halen om regelmatig over iets anders dan Zomergasten te schrijven.'

Ik doe m'n best, goed?

IONICA vraagt: 'Leg eens uit waarvan we die Janwillem Slort moeten kennen.'

Janwillem liep ooit stage bij de Grote Uitgeverij. Daar ken ik hem van. Verder schreef hij verhalen en een artikel voor het prachtblad Nymph, en is hij momenteel een talentvol en bekwaam toneelschrijver. Ook studeert hij af in de moderne Nederlandse letterkunde. Ik lunch regelmatig met hem, en ik kan goed met hem praten over de Dingen des Levens. En dat alweer een jaar of 4.

IONICA vraagt: 'Doe nog eens een letter uit je cd kast, dat vond ik erg leuk. Zeker om ook in de comments te lezen wie nou weer wat had.'

Dat probeer ik een van de komende dagen te doen. Als ik wat minder geïnspireerd ben.

IONICA vraagt: 'Laat voortaan wat meer losse eindjes en cliffhangers slingeren.'

Ja, dan kan ik weer opnieuw beginnen zeker.

CHANTAL vraagt: 'Hoe is het afgelopen met dat boek dat je aan het schrijven bent, ligt het al in de winkel...'

Ik heb hier toch nooit gezegd dat ik een boek aan het schrijven ben? Wel heb ik in mijn bio ooit toekomstige boektitels genoemd, en ik heb wel eens een denkbeeldige synopsis van een te schrijven boek geplaatst. Daarnaast heb ik twee verhalenbundels samengesteld. Maar verder: niets, hoor. Hoewel... Niels schreef het al in het stukje hieronder: hij en ik beraden ons nu op gezamenlijke boekenschrijfplannen.

VINCENT NEMO vraagt: 'Wat heb je nu met dat viertal condooms gedaan?'

Ik heb ze weggegooid. Verstandig, niet?

FRANS vraagt: 'Wat kun je meer kwijt over die Paul?'

Paul Zonder Vrienden heb ik al een tijdje niet gezien. Zijn echte naam luidt overigens niet Paul, zoals DIMITRY intussen heeft verraden bij de comments. Tja. Ik vertel je beter niets over Paul. Voor je het weet staat hij bij je voor de deur.

FRANS vraagt: 'Vincent wat zijn jouw favoriete videoclips?'

Op dit moment is dat 'Push Up' van de Freestylers. Mijn favoriete clip aller tijden is 'You Can Call Me Al' van Paul Simon. Al gooit Britney Spears' 'I'm a Slave 4 U' ook hoge ogen.

Tot zover. Ik sta weer open voor nieuwe vragen. Kom maar op.

V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten