zondag 15 mei 2005

MEDEDELINGEN WAAR JE GEMAKKELIJK ZONDER KUNT

I
Elsie en ik hebben gisteren kaartjes voor Lou Barlow gehaald. Ze bleken nog ruim voorradig. Wie van jullie zal ik daar treffen?

II
De prachtfilm Lost in Translation weer gezien. Ik ben daar opnieuw verliefd op geworden. Maar een reisje naar Tokyo, daar zien we voorlopig even van af.

III
In de trein zat ik eergisteren tegenover een stelletje van een jaar of twintig. Ze droegen een boel tassen bij zich. Het gezicht van het meisje deed me aan dat van een buldog denken. Erg vriendelijk klinkt dat niet, maar ik verwoord de dingen hier graag zo eerlijk mogelijk. En buldogs* kunnen heus verrekt lieve beesten zijn. Nu ja, waar het me om gaat: het meisje zat zichzelve nogal in de weg. En mij ook. Meermalen sloeg ze een been over het andere, mij daarbij aanstotend. Daarbij keek ze heel de tijd alsof het allemaal niet meezat, en alsof ze ervan baalde dat zij en haar vriendje straks zo ongeveer de enigen zouden zijn op dat hele Pinkpop-terrein. Toen ze een blouse begon te verstellen, keek haar vriendje me aan met een blik die ik hier zou willen omschrijven als: 'Lekker gek is zij, hè.' Na het verstellen van de blouse werden de twee nog handtastelijk ook. Van mij bleven ze (eindelijk) af, maar ik was toch enigszins verbaasd toen de jongen zijn hand plots op haar borst liet rusten. Er werd nog net niet geknepen of gekneed of wat dan ook, maar betast werd er. En het weekend moest nog beginnen.

IV
Vorig weekend speelde ik voor het eerst in tijden weer eens Mijnenveger. Ik ben een week lang toornig geweest omdat het me niet lukte dat vermaledijde spel helemaal uit te spelen. Gisteren lukte het me. Sindsdien schijnt de zon hier weer.

V
Ik las de stukkies over die ik hier vorig jaar rond deze tijd schreef en oordeelde: die waren veel leuker. Hopelijk denk ik over een jaar ook zo over deze stukkies. En blijkt alles relatief. Ja, dat zou Een Goed Iets zijn.

VI
De liederen 'Miss Misery' en 'I Better Be Quiet Now' van Elliott Smith zijn mooier dan ik dacht. Veel mooier. (Ik ga even een paar tranen wegvegen nu.)

V.

* Ja, ik weet dat het juiste meervoud van buldog buldoggen luidt. Maar ik weiger het zo te schrijven. Er zijn grenzen en íemand dient ze te respecteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten