dinsdag 24 mei 2005

TERWIJL IK VERKOUDEN THUIS ZIT IN MIJN VAKANTIE

I
Dan toch nog echt verkouden geworden. De zeurende keelpijn waar ik de afgelopen dagen zo nu en dan mee wakker werd is verdwenen - en vervangen door een neus die ik niet meer herken als de mijne en een tranend linkeroog. Ik word alleen ziek in vakanties en weekends.

II
Dezer dagen definitief doorgebroken in mijn iPod:

'You're so True' - Joseph Arthur
'Home' - Lou Barlow
'First Day of My Life' - Bright Eyes
'Speed of Sound' - Coldplay
'Hey Man (Now You're Really Living)' - Eels
'Jane' - Ben Folds Five
'Happy' - The Frames
'Lonely Day' - Phantom Planet
'Jealous Guy' - Elliott Smith

III
Deze week eindelijk toegevoegd aan de loglijst omdat ik er een paar keer Heel Hard om moest lachen: Marten Hoepla.

IV
Achterhaald stukje van de week: dat van eergisteren, waarin ik de lente berispte en de tijd wilde terugzetten. Nu mag het nog regenachtig zijn buiten, ik las in de krant dat het rap warmer zal worden. (En ik lees nota bene nooit weerberichten.) Er is weer hoop.

En ik spreek hier altijd van 'stukjes', nooit van 'logjes'. Altijd als ik collega-webloggers naar hun stukjes zie verwijzen als 'logjes', hang ik voor ik het weet kokhalzend over de balkonrand. Ik kan daar weinig aan doen, het is een puur fysieke reactie.

V
Liederen die Lou Barlow morgenavond beter niet kan spelen, tenzij hij wil dat ik in tranen de zaal verlaat:

1 'Think (Let Tomorrow Bee)'
2 'Soul and Fire'
3 'Together or Alone'
4 'Willing to Wait'
5 'Not a Friend'

VI
Nog maar 8 dagen en dan moet ik gaan stemmen. Nu ja, ik moet natuurlijk niets, maar ik doe het gewoon. Al sinds ik mag stemmen, ben ik erbij. Maakt niet uit wat voor verkiezingen. Ik ben een geboren stemmer. Wat niet wil zeggen dat het allemaal maar zo gemakkelijk is. Soms heb ik namelijk van die dagen waarop ik denk: ik zou nog best eens 'ja' kunnen stemmen. Die dagen zijn weliswaar in de minderheid, maar ze zijn er.

VII
Over die grondwet gesproken: broer Joey en wat vrienden hebben in opdracht van de SP een liedje gemaakt onder de naam Het Comité: 'Nee!' Doe er je ding mee.

V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten