zondag 10 oktober 2004

LODEWIJK LOGT OOK!

Blijkt Lodewijk de Waal gewoon ook een weblog te hebben! Nou moe. Daar heb ik maar eens een beetje rondgekeken. Zomaar wat gegrasduind. En wat schreef Lodewijk afgelopen donderdag op zijn site?

'Veel aandacht gaat uit naar de acties in streekvervoer en bij NS. We proberen die zo te plannen dat het voetballen op 13 oktober, en de herfstvakantie die begint op 15 oktober, niet in de war worden geschopt. Zo wordt het de veertiende, maar wel een 24-uurs-actie. We zullen e.e.a. ruim tevoren, ook in de treinen en op (bus)stations uitleggen en toelichten, en rekenen op begrip van het publiek, dat zelf immers op andere dagen ook actie zal voeren.'

Ja, dat is altijd het beste: gewoon maar rekenen op begrip. Er gewoon maar van uitgaan dat iedereen aan jouw kant staat. Verder niet moeilijk over doen. Gewoon zeggen: dit is ons plan, en jullie vinden dat vast ook een goed plan, want we doen het op een dag dat er geen voetbal is, en dat er geen vakantie begint. Uitstekend plan, vinden jullie niet? Wij smeden goede plannen. En overigens, op andere dagen voeren jullie, het publiek, zelf ook actie. Immers.

Helaas, ik vind het geen goed plan. Ik vind het een heel slecht plan. En ik vind het arrogant. Lodewijk heeft namelijk een probleem met het kabinet. Ik heb zo'n idee dat de leden van dat kabinet niet veel gebruik maken van bus, trein, tram en metro. De 'gewone mensen', het 'publiek', voor wie Lodewijk het zo graag opneemt, die maken daar wel gebruik van. Die hebben last van zo'n staking, ook als er niet gevoetbald wordt. Die vinden zo'n staking niet erg leuk. Ik zou niet te veel op begrip rekenen, hoor. Zelfs niet als ze zelf, 'immers', op andere dagen actie voeren.

Ik herhaal het nog maar eens: je krijgt mij niet aan jouw kant door me in de weg te staan.

V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten