maandag 10 januari 2005

...EN

...en zojuist sprak ik tegen broer Joey op msn en stelde ik hem allerlei vragen over zijn Praagse vakantie. Tot ik ineens las: 'Nu ga ik even weg. Joey komt straks vast wel even achter de computer.' Ik schrik wel eens van die dingen.

...en ik verdenk Albert Heijn ervan dat ze me een drankprobleem willen bezorgen. De prijzen waarvoor hun huiswijnen steeds weer in de aanbieding gegooid worden, hadden me zelfs in mijn alcoholloze tijd aan het twijfelen gebracht.

...en ik lees de laatste tijd allerlei boeken waar ik nooit aan toekwam. Ik raad jullie hier bijvoorbeeld Maartje Duins plezierige Je komt niet weg uit Hollywood aan, een boek dat je - geheel ten onrechte overigens - vaak op de reisboekenafdeling zult aantreffen.

...en ik bedacht op weg naar huis: waarom laat ik niet gewoon nu, op dit moment, ter plekke de zomer beginnen? Wat heb ik te schaften met die miezerige regen? En dus draaide ik 'Heavy Soup' van Cornershop op mijn iPod. En ik draaide het hard.

...en donderdagavond zag ik vele bekende Nederlanders in een telefoonpanel plaatsnemen om geld in te zamelen voor de gruwelen in Aziƫ. Ik dacht nog: stel je voor dat ik op dit moment geld wil overmaken, en ik bel dat actienummer, en ik krijg Patty Brard aan de lijn. Allemachtig. Dan wordt er nog eens een beroep gedaan op je medemenselijkheid, zeg. Het was overigens een vrolijke show. Er werd gelachen en gegierd en de moed erin gehouden. Net alsof het allemaal heel knus en gezellig was, en alsof we van het geld met z'n allen iets ontzettend leuks gingen doen.

...en ik denk: die truc, met steeds van die puntjes, en dan zo'n stukkie schrijven, vol dingen die niets met elkaar van doen hebben, die heb ik volgens mij al eens eerder gebruikt hier.

V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten