donderdag 20 januari 2005

MIJN VRIENDEN

Ik heb stapels vrienden.
Ik heb vrienden die vragen: wanneer schrijf je eens een stukkie over mij?
Ik heb vrienden die zeggen: als je ooit iets over mij schrijft, weet ik je te vinden.
Ik heb vrienden die op filmsterren lijken.
Ik heb vrienden die op popsterren lijken.
Ik heb vrienden die enigszins lijken op de vrienden die ik me eigenlijk altijd al gewenst heb (vooral als ik mijn ogen bijna dichtknijp en door mijn wimpers tuur).
Ik heb vrienden die geen idee hebben van de juiste muziek, de juiste films en de juiste boeken.
Ik heb vrienden die je precies kunnen vertellen wie er wanneer (en hoe lang) een nummer-1-hit had in de Nederlandse Top 40.
Ik heb vrienden bij wie ik een potje kan breken.
Ik heb vrienden wier weblogs nooit gelezen worden.
Ik heb vrienden die voor onbepaalde tijd naar Barcelona vertrekken zonder ook maar een woord Spaans te kunnen spreken.
Ik heb vrienden die me soms negeren.
Ik heb vrienden die je je ergste vijand niet toewenst.
Ik heb vrienden die zich afvragen waarom ik geen boek schrijf.
Ik heb vrienden van wie ik het telefoonnummer kwijt ben.
Ik heb vrienden die me hun telefoonnummer gewoon niet willen geven.
Ik heb vrienden die muziek maken zonder ooit een platencontract te willen.
Ik heb vrienden wier vrienden mij maar 'raar' vinden.
Ik heb vrienden die frauderen op hun werk.
Ik heb vrienden die allemaal jarig zijn op 20 januari.
Ik heb vrienden die comments plaatsen onder schuilnamen.
Ik heb vrienden die rondlopen in Vietnam - met weer heel andere vrienden.
Ik heb vrienden die vinden dat het merkwaardig is dat ik me door mensen met 'Vince' laat aanspreken (en dat ik de telefoon opneem met: 'Met Vince').
Ik heb vrienden die niet in mijn gezelschap gezien willen worden.
Ik heb vrienden met namen als Paco, Pepe, Pedro en Zeus.
Ik heb vrienden die heel goed moeten uitkijken.
Ik heb vrienden die ik soms het Boze Oog geef.
Ik heb vrienden die deze site nog altijd niet kennen.
Ik heb vrienden die romans schrijven waar passages als deze in voorkomen.

V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten