vrijdag 26 november 2004

EEN MAN ALLEEN - EN ZIJN 2 KATTEN

...alsof er hier iets gebeurt waarover ik zou kunnen schrijven. Puh. Niets van dat al. Er valt niets voor. De Grote Uitgeverij waar ik werk haalt de kranten weer eens, maar mij hoor je er niet over. Ik heb de koude de oorlog verklaard, maar ik doe dat heel stilletjes. Ik zit elke avond allenig me een eind in de rondte te msn'en en een beetje televisie te kijken, maar het leidt allemaal nergens toe. Ook lees ik een paar uitstekende boeken. (Of een paar heel vermakelijke.)

Vanavond gaat er ook niets gebeuren, hoor. Elsie gaat morgen beginnen aan een lang weekendje Parijs met haar moeder, terwijl ik intussen zo ver heen ben dat ik Noni en Teigetje als volwaardige gesprekspartners ben gaan beschouwen, met wie ik kan converseren over talkshowmannen die hun gasten verontrustende uitspraken ontlokken, over de NS die plots weer hapert en stuntelt en struikelt en mankt en hinkt - en dat ook telkens als ik net de trein pak - en over oranje polsbandjes met een krankzinnige Engelse tekst erop (ja ja, Noni en Teigetje juichen de goede bedoelingen toe, maar als zij zo'n oranje ding niet omdoen, doe ik het ook niet - en overigens: wat nou, respect voor iedereen?).

Soms spreek ik een gewaagde volzin uit en kijkt Teigetje me slechts aan met een duizelige blik en lijkt ze te willen zeggen: 'Zeg dat nog eens? Maar dan iets langzamer, zodat ik het ook kan volgen?', maar dan moet je Noni zien. Die kat begrijpt bijna alles. Ik bof maar.

Och, en dan is vanavond nog The Gift te zien op tv. Dat is een film waarvan ik niet veel verwacht, maar het meisje Katie H. is er nakend (of toch op z'n minst schaars gekleed) in te zien, dus dan ben ik de kwaadste niet. Dan ga ik wel kijken, hoor. Ik neem wel plaats op de bank, met mijn glas rode wijn en mijn Scholiertjes, en zo nu en dan is er pauze en dan haal ik iets te drinken voor mij en de katten.

Of zij halen het eens, verdorie. Dat lakse gedrag van ze ben ik beu. Ik heb ze nu honderden keren voorgedaan hoe je een glas wijn inschenkt, en nog altijd zeggen ze: 'Doe nog eens voor? Leg nog eens uit?' Dat moest maar eens afgelopen zijn.

V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten