zondag 23 januari 2005

VOORTAAN NIET MEER DOEN

Gisterochtend las ik het weer. Ene Ed Korstanje, een kunstgrasdirecteur uit Oss, werd in de Volkskrant als volgt geciteerd: 'We hebben ervoor gezorgd dat het gras er een beetje sexy uitziet.'

Pardon?

Dat oneigenlijke gebruik van het woord 'sexy', dat wil ik dus niet meer hebben. Dat heeft zijn langste tijd gehad als het aan mij ligt. Ik zie het vooral oudere mannen doen, en dan vaak in journalistieke en politieke kringen - en het is blijkbaar dus zelfs doorgedrongen in de kunstgrassector. Zulke mannen spreken bijvoorbeeld van een politieke partij die niet meer zo sexy is of van een vernieuwd krantenkatern dat juist wel sexy is. Ik kan me er weinig bij voorstellen en ik wil het niet meer horen.

In de toekomst zal ik hier vaker woorden en uitdrukkingen in de ban doen. Vooralsnog verbied ik de woorden 'sexy' (zie voorgaande voorbeelden) en 'zijn/haar stinkende best doen'. Ik ben lang genoeg tolerant en welwillend geweest, wat jullie.

V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten