dinsdag 20 juli 2004

HIER EN DAAR EEN MENING

Kennen jullie het liedje 'Chicken Payback' van The Bees? Ja, ik zou er hier niet over beginnen als Elsie niet op dit eigenste moment door de kamer aan het stuiteren was op de klanken van dit vrolijke wijsje. Ga er maar eens snel naar luisteren en dan horen jullie mij er niet meer over.

Dan nu even wat meningen. Waar heb je immers een weblog voor als je niet eens af en toe wat ongefundeerde meningen de ether in kunt sturen?

- ik ben van mening dat Infuus van Peter Henk Steenhuis en Tigrelle Uijttewaal een veel beter boek is dan ik aanvankelijk dacht. Dat klinkt als een compliment dat stiekem ook een belediging is, een compliment dat je je vijanden niet eens toewenst, dus vooruit, ik kan het maar beter enigszins toelichten. Ik kocht deze debuutroman - geschreven door twee oud-Nymph'ers, jawel - enkele maanden geleden en ik heb hem meteen in de kast gezet, zoals dat soms gaat, en er niet meer naar omgekeken. Vandaag was ik er ineens alsnog voor in de stemming, ook naar aanleiding van de enthousiaste aansporingen van vriend Walter. En zie eens: vanmorgen begon ik eraan in de trein en nu heb ik het alweer bijna uit. Ik spreek dus voor mijn beurt, maar ik stel hier gewoon: Infuus is een vlot geschreven, pakkend verhaal en het valt me alleszins mee. Sterker: ik vind het een geslaagd debuut. Nu, waar hoor je zoiets nog. (Overigens, deze link is misschien wel leuk, maar dat omslag lijkt totaal niet op het omslag dat om het boek zelve heen zit.)

- ik ben van mening dat Keira Knightley, hoe Winona-achtig ze ook moge zijn, wat al te dunnig is om haar fotoreportage in het tijdschriftje Arena te rechtvaardigen. Ik ben heel streng in die zaken. Ik wacht jullie hatemail wel af.

- ik ben van mening dat Met het Mes op Tafel, de quiz met de geweldige Joost Prinsen, een ernstig onderschatte tv-quiz is. Ik ben bovendien van mening dat Everwood een ernstig onderschatte tv-serie is. Zowel Met het Mes op Tafel als Everwood is vanavond te zien op tv. Ik vertrouw erop dat jullie vanavond gewoon met me meekijken. (Daar moet ik bij zeggen dat ik nogal goed van vertrouwen ben tegenwoordig.)

- ik ben van mening dat het mogelijk zou moeten zijn om een e-mail te sturen aan wie je maar wilt. Ik vind het Een Barre Bedoening dat je nergens zomaar iemands e-mailadres kunt vinden als je dat zou willen. Een telefoonboekachtig iets zou uitkomst kunnen bieden.

- ik ben van mening dat de Nederlandse zomer van 2004 maar eens moet besluiten wat-ie nu eigenlijk wil. Al dat gedraal, dat getreiter, dat getease, al dat 'nu eens zon en dan weer een enorme onweersbui', nu, dat ben ik een beetje beu.

Ik ga nu even meestuiteren met Elsie. The Bees, mensen! 'Chicken Payback'! Het swingt als een beest! Onthoud waar jullie het het eerst lazen.

V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten