zondag 18 juli 2004

3 MIN OF MEER SAMENHANGENDE STUKKIES

1.

Gisteren was de eerste mooie dag in weken. Ik zat in het Sarphatipark, uit te rusten van de nacht daarvoor. In de Melkweg draaiden 2 many dj’s. Het was een verwoestend goede set. Verwoestend luid, ook. Ja, dat festival,5 Days Off, dat gaat nog eens heel groot worden. Woensdag was ik er ook, gratis en wel, en zag ik !!!, The Hacker, Ellen Allien en Felix Da Housecat. Allemaal heel prima. Ik danste weer eens alsof het 1999 was.

Mijn kennis van elektronische muziek is de afgelopen tijd met enorme sprongen vooruit gegaan. Een gunstige ontwikkeling, want dat gitaargeneuzel en hiphopgebonk gaat op de duur ook vervelen.

Na die eerste mooie dag begon het enorm te stormen. Televisiekanalen vielen weg, deuren vlogen dicht, water kletterde onbarmhartig hard neer. Ik stond te koken in een huis gevuld met meisjes. De meisjes keken naar de lucht en zeiden: ‘Dat komt niet meer goed vanavond.’ Ik zei: ‘Straks zal de zon weer schijnen, let maar op.’

Toen we later met saté en rosé op het balkon zaten, vonden de meisjes het frappant dat ik gelijk had gekregen.

‘Ik heb altijd gelijk,’ zei ik. ‘In feite ben ik gewoon W.F. Hermans.’

2.

Gelezen en goed bevonden: Well van Matthew McIntosh.

Gehoord en verbijsterd bij elke hernieuwde toerbeurt: Moppie van Lange Frans en Baas B.

Gezien en van de bank afgevallen van ongeloof: de clip van DJ Chuckie featuring Rbdjan - Ballen Tot We Vallen. (Zijn die mannen lelijker dan je ooit voor mogelijk had gehouden? Kun je een stoere rapper zijn als je zo ontzettend scheel bent? Hebben ze die ronddansende wijven van de Theemsweg geplukt? Is de zin: ‘En we knallen die wapens’ niet intens triest? Vragen die er toe doen, me dunkt.)

Geproefd en door de mand gevallen: De kroketten van broodjeszaak Barbarella op de Van Woustraat. Wat is die zaak gedevalueerd, zeg. Tjonge. Geen broodjes halen, jongens en meisjes, ook niet als alles des nachts dicht is en de drank rijkelijk heeft gevloeid. Bak dan thuis een eitje.

3.

Vanmiddag is in het Oosterpark het gratis hiphopfestival Appelsap. Vorig jaar waren er heel slechte rappers, lelijke nakende vrouwen, de allesoverheersende lucht van roti en lauwe miniflesjes rosé. Ik ben er van overtuigd dat ook deze keer deze elementen rijkelijk aanwezig zullen zijn. Jullie zijn van harte uitgenodigd!

N.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten