donderdag 8 juli 2004

GEVANGEN OP DE UB

Zo zit je nog in de zon koffie te drinken met het meisje S. en zo ben je genoodzaakt langer dan strikt noodzakelijk op de Universiteits Bibliotheek te zitten. Het hoost buiten, mensen, dat is niet mooi meer.

Van voorgenoemd meisje S. kreeg ik het boek The War of Don Emmanuel's Nether Parts, geschreven door Louis de Bernières. Het zal mij benieuwen.

Hier op de UB stikt het momenteel van de mensen die hier niet willen zijn. Toeristen lopen rond in korte broeken, met zonnebrillen op en staren zwijgend naar de donkere hemel. Net zag ik twee zwervers broederlijk hun laatste blik Euroshopper-bier delen, terwijl ze maar ternauwernood de rondzwiepende draaideur konden ontwijken. En nu zit ik hier, achter de computer, met een ontzettend zomers gekleed en gebruind meisje naast me, dat, zoals ze net vertelde, zopas is teruggekomen uit Brazilië.

Daar had ze beter kunnen blijven, me dunkt.

N.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten