zaterdag 10 juli 2004

INGEZONDEN VERHAAL

Dimitri Antonissen is een jonge Vlaamse schrijver die zijn korte, exact 500 tekens tellende, verhalen naar allerhande weblogs stuurt met de vraag of ze daar geplaatst kunnen worden. Dimitri Antonissen denkt het zijne van het literaire tijdschrift zoals jullie en wij dat kennen, zoveel is zeker. Niettemin: Niels en ik houden op zijn tijd wel van vindingrijkheid, nieuwe initiatieven en ludieke fratsen. Wij presenteren jullie het ons toegezonden verhaaltje 'Schoonmaak'. En bezoek ook eens Dimitri's eigen site Boekblog. Altijd maar op Niels en Vincent rondhangen wordt misschien ook wat vermoeiend.

Dimitri Antonissen
Schoonmaak

Toen ze het uitmaakte, heb ik grote schoonmaak gehouden in het appartement.
Met goede moed begon ik symbolisch in de slaapkamer.
Maar ik veegde er al meteen haar teennagels op een hoopje.
Sommige stukjes zagen nog lichtroze.
En ik vond ook één van de watjes die ze tussen haar tenen stopte terwijl ze ze – naakt op een wit slipje na - op bed lakte.
In het badputje gleed ik met mijn vingers opnieuw door haar donkere krullen.
Enkel de huidschilfertjes vind ik moeilijk terug
(ook al verliest elke mens er zo’n 600.000 per uur).
Maar ik poets nu met overtuiging:
ik puzzel haar wel terug in elkaar.

Woorden: 107/Tekens: 500/Zij: 4

---

V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten