vrijdag 18 juni 2004

MATJE?

Een van onze lezers nam de uitnodiging voor Het Virtuele Niels & Vincent Jubileum Festijn iets te serieus, getuige de mail die we vanmorgen van hem ontvingen:

Bedankt voor de uitnodiging voor jullie feestje. Zeer leuk initiatief! Ik zou dan ook heel graag willen komen, het probleem is alleen dat ik die avond 'werkoverleg' heb... Ik weet niet of het mogelijk is wat later te komen, en of ik dan (weer wat later) ergens in een verlaten hoekje mijn matje mag uitrollen. Of is het letterlijk een virtueel feestje? (Dan schaam ik me nu natuurlijk dood).

Nu, het Grote Schamen kan beginnen. Blijkbaar had iemand zich nét iets te veel verheugd op al die dansplaten, de Mike Levey-lookalike-wedstrijd en de losbandige seks. Maar voor wie dat wil: op nielsenvincent.blogspot.com kan altijd een matje uitgerold worden. Zolang het maar in een hoekje gebeurt.

Ik lees momenteel de laatste roman van Jonathan Lethem. Wat een schrijver is dat toch. Hiervoor las ik alleen zijn De Minna-mannen, een boek dat werkelijk bejubeld werd door de Nymph-redactieleden twee jaar geleden, maar ook dit boek is geniaal. En dat zeg ik terwijl ik er pas de helft van heb gelezen. De Minna-mannen overigens, of Motherless Brooklyn, zoals het eigenlijk heet, wordt momenteel verfilmd door Vincent-lookalike Edward Norton, met hemzelve in de hoofdrol. Niels en ik weten nu al dat we die film samen gaan bekijken als het zover is. We hadden de kaartjes zelfs al gekocht als dat kon.

V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten