zaterdag 18 september 2004

LOSSE OPMERKINGEN (DIT KEER ROMEINS GENUMMERD)

I
Elsie ligt hier met griep op de bank. Ze is nogal sip en zielig. Straks zou ze graag Neighbours zien op de Vlaamse televisie. Maar momenteel zendt de Vlaamse televisie wielrennen uit. En als het wielrennen uitloopt (wat het nogal eens doet), dan wordt Neighbours geschrapt. Ik vrees voor Elsies humeur als dat vandaag weer gebeurt. Koppen zullen rollen.

II
Ik heb het helemaal gehad met Ashlee Simpson. Ik heb het gehad met haar realityshow, ik heb het gehad met haar stem, ik heb het gehad met haar gezicht, ik heb het gehad met het voortdurende pr-bombardement rondom haar eerste single, en ik heb het ook gehad met haar ringtones die je kunt bestellen. (Ik heb het overigens ook helemaal gehad met de obscene geluiden die je 'voor jouw mobiel!' kunt bestellen, volgens allerhande tv-reclames op de nationale muziekzenders. Maar dat ter zijde.)

Een voordeel: ik ben Ashlee Simpsons zus sinds kort steeds meer gaan waarderen.

III
Zojuist werd hier een bos bloemen bezorgd. De kledingzaak waar ik mijn trouwpak heb aangeschaft, feliciteert ons met ons huwelijk. Alsnog.

IV
Ik ben benieuwd naar de film Eternal Sunshine of the Spotless Mind. Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe roman van Arnon Grunberg. En ik ben ook heel benieuwd naar de debuutroman van collega-logger Walter van den Berg, die vanaf komende week in de boekhandels zal liggen.

V
Het bandje van mijn horloge zal binnenkort kapotgaan. Daarom loop ik al weken rond met mijn horloge in mijn broekzak. Niels acht dat ontoelaatbaar. Op het boekenfeestje van afgelopen donderdag zei hij: 'Doe dat ding gewoon weer om je pols, man! Doe het nu!' Ik deed het niet. (Maar inmiddels wel. Zij het voortdurend in angst dat mijn horloge zomaar van mijn pols valt.)

V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten