zondag 26 september 2004

VAN ROKEN GA JE DOOD

Nu ja, ik dacht: ik zorg hier eens voor een vrolijke noot. Ik had het hier al eerder over roken, en over de Wondermethode die mijn moeder gebruikte om ervan af te komen, nietwaar. Gisteravond zag ik The Insider, een stoere film met Al Pacino en Russell Crowe, over grote sigarettenfabrieken die mensen bewust vergiftigen met nicotine, en toen dacht ik weer: ja hoor, van roken ga je dood. Je maakt allicht een grote kans een nare, pijnlijke, slepende ziekte op te lopen. Broer Joey is wél van het roken af geraakt. Via de Wondermethode. Maar inmiddels denk ik dat het niet zozeer aan de Wondermethode ligt, maar aan zijn Wilskracht. Wie geen Wilskracht heeft, gaat het met de Wondermethode ook niet lukken, hoor. Dat zeg ik ervan. En ook zeg ik: ik vind mensen die roken gewoon leuke mensen zoals jij en ik, maar heel de tijd praten over stoppen met roken, dat leidt niet echt ergens toe.

Broer Joey zei me vanmiddag dat de man achter de Wondermethode iets schreef als: 'Stress is alles behalve een reden om weer eens een sigaret op te steken. Het helpt je niet, het maakt alles alleen maar erger, want nu krijg je er extra stress bij, wetende dat je zo zwak bent geweest om weer te roken.' En zo is het.

Kortom: leve broer Joey. En leve de Wilskracht. Broer Joey's tweede demo is overigens net af. Zie onderstaande dialoog:

Vincent zegt: 'Wat kan ik over die demo schrijven?'
Is he using mathematics as a tool? zegt: 'Dat hij af is. En dat hij rockt als een beest. En dat 'ie tekstueel tien keer zo goed is als de vorige. En dat mijn website spoedig weer online zal zijn. Of gewoon niets.'
Vincent zegt: 'Maar kan men er ergens iets van horen?'
Is he using mathematics as a tool? zegt: 'Nog niet. Maar als mijn website weer actief is zet ik hem waarschijnlijk helemaal online.'

En morgen schrijf ik hier weer iets opwekkenders, goed?

V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten